265 de magazine Lidl, din toată țara, au fost amendate de ANPC cu peste 3,5 milioane lei; 5 magazine sunt ÎNCHISE

În cursul lunii august 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii țări.

” Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să “o luăm mai ușor”! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?” , a spus Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Răspunsul Lidl România după ce a fost amendat de ANPC: „Dăm dovadă de totală deschidere”
După ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sanționat 265 de magazine Lidl cu amenzi de peste 3,5 milioane de lei pentru că a găsit produse expirate și insecte în supermarketuri, Lidl România a anunțat că va face tot ce va putea pentru a-și „păstra locul în inima clienților săi”.

„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”, scrie într-un comunicat de presă emis de către Lidl.

Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
144 avertismente
oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 000 lei
oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități
închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.
Abaterile de la legislație constatate de comisarii ANPC, în timpul controalelor s-au referit la:

comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte
comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă)

neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
comercializarea unor ouă neigienizate
comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire

utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre
utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse
existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere

folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)

utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr

comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere)

folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate

existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare
comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
utilizarea unor cântare care înregistrau erori
nerespectarea regimului de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
existența unor neconcordante între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.