Se schimbă structura anului școlar! Când se trece la trimestre: “Calitatea învățământului a scăzut!”

Domeniul educației a trecut printr-o mulțime de schimbări în ultime perioadă din cauza pandemiei cu care ne confruntăm. Se pare că autoritățile au planuri mari în ceea ce privește școala și curând ar putea fi modificată structura anului școlar.

Anul școlar, divizat în trimestre
Se vorbește tot mai mult despre schimbările în sistemul educației, care ar putea avea loc chiar din următorul an școlar. Autoritățile deja poartă discuții în acest sens și vor să adopte noi măsuri curând, astfel încât să aducă beneficii elevilor.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că se vorbește tot mai mult despre renunțarea la semestre și trecerea la trimestre, cu 5 vacanțe aferente. Ministrul susține că, din 1998 când a fost schimbată structura anului școlar, nivelul educației a scăzut considerabil și asta se poate vedea în rezultatele tot mai slabe de la examenele naționale.

„Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar de atunci, calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu, din păcate. Tot de atunci, am avut o rată de promovare mică la examenele naționale. Tot de atunci a început să crească și abandonul școlar, dar aștept analiza făcută de specialiști”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Când s-ar putea trece la trimestre
Ministrul susține că va fi făcută o analiză clară a situației din domeniul Educației, astfel încât să poată fi luată o decizie corectă. Nu se știe când vor trece exact elevii la o nouă structură, dar cert este că în Martie se va discuta despre trecerea la trimestre.

Conform ministrului, se urmărește trecerea la pedagogia modernă, cu 6-8 săptămâni de școală și o săptămâna de pauză de la cursuri. De altfel, ministrul susține că elevii ar putea avea 5 vacante, dintre care 3 deja bine stabilite. Cele 3 trimestre ar putea să cuprindă și „Săptămâna altfel” și „Săptămâna verde”, când elevii fac cu totul alte activități decât cursurile normale.

Cât despre programa școlară, ministrul susține că aceasta este supraîncărcată și elevii sunt nevoiți să învețe lucruri mult prea complicate și inutile precum geometria vectorială, căreia Sorin Cimpeanu nu îi înțelege rostul.