Alexandru Rafila, despre închiderea școlilor: „Nu există motive de panică”

Alexandru Rafila, despre închiderea școlilor. Ministrul Sănătății a vorbit despre situația școlilor din România, după ce numărul cazurilor de infectare cu noul coronavirus au crescut. Conform acestuia, școlile rămân deschis și nu există motive de panică.

Alexandru Rafila, despre închiderea școlilor: „Nu există motive de panică”
În ultimele 24 de ore, România a înregistrat un număr record de infectări cu noul coronavirus. Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila a precizat că în această perioadă este important ca oamenii să respecte regulile și să încurajeze vaccinarea. În ceea ce privește închiderea școlilor, Rafila a mărturisit că nu există motive de îngrijorare.

„Nu există, în momentul de faţă, motive de panică. Important este ca fiecare dintre noi să respectăm regulile, să încurajăm vaccinarea, mai ales în cazul categoriilor vulnerabile la risc. De asemenea, şcolile rămân în continuare deschise. Pe baza algoritmului stabilit legat de existenţa unui focar cu trei cazuri în fiecare clasă. (…) Îmi pare bine că, în sfârşit, Ministerul Educaţiei a reluat programul de testare în şcoli. Încă un lucru foarte important, l-am auzit în presă, că sunt persoane care îşi trimit copiii cu simptome la şcoală. Un astfel de copil trebuie testat, dar trebuie reţinut la domiciliu şi, din punctul ăsta de vedere, este extrem de importantă activitatea cadrelor didactice şi nedidactice, dimineaţa la triajul epidemiologic sau în cursul zilei, depinde de orar. Copiii cu simptome trebuie să rămână la domiciliu”, a spus Alexandru Rafila, în cadrul unei conferinţe de presă.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 34.255 cazuri de persoane pozitive cu noul coronavirus, cu 14.570 mai mult decât în ziua anterioară, dintr-un total de 108.927 teste RRT-PCR și antigen efectuat.

Educația copiilor, pusă în pericol de pandemia de COVID-19
Închiderea școlilor din cauza pandemiei de coronavirus a provocat pierderi aproape ireversibile în matere de educație în rândul copiilor din întreaga lume. Mai mult de 616 milioane de elevi sunt afectați de închiderea totală sau parțială a școlilor, a declarat agenția ONU pentru copii. În multe state, aceste închideri, pe lângă faptul că au lipsit milioane de copii de dobândirea competențelor de bază, le-au afectat sănătatea mintală, au crescut riscul lor față de abuzuri și i-au împiedicat pe mulți dintre ei să aibă acces la o sursă regulată de nutriție.

„Deși este necesar să punem capăt perturbărilor sistemelor de educație, simpla redeschidere a școlilor nu este suficientă. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de învățare. De asemenea, școlile trebuie să-și depășească rolul de bază și să contribuie la reclădirea sănătății mintale și fizice, la dezvoltarea socială și la alimentația copiilor”., a declarat Robert Jenkins, şeful de educaţie la Unicef, într-un comunicat.

În Etopia, copiii au învățat doar între 30-40% din matematica pe care ar fi învățat-o dacă anul școlar ar fi fost normal. În Statele Unite ale Americii există pierderi de învățare constante, iar abandonul școlar este de asemenea o problemă. În Africa de Sud aproximativ 400.000 până la 500.000 de elevi ar fi abandonat școala între martie 2020 și iulie 2021. Pe lângă ratele crescute de anxietate și depresie la copii și tineri legate de pandemia, peste 370 de milioane de copii din întreaga lume au fost privați de mesele școlare.